Etusivu Kaupunki-info Ajankohtaista Kasvun ihmeitä - brändi julkaistu

Kasvun ihmeitä

Ylivieskan kaupungille brändikäsikirja ja uusi ilme

Ylivieskan kaupunki on julkaissut strategiaansa nojaavan brändikäsikirjan. Sen myötä kaupungin visuaalinen ilme uudistuu ja lupaus kiteytyy viestiksi Ylivieskan myönteisestä kasvusta ja kehityksestä.

”Ylivieska antaa kasvulle hyvät eväät. Se on vireä ja energinen mutta samalla turvallinen ’pienisuuri’ kaupunki alueensa ympäryskuntien kauppa- ja palvelukeskuksena sekä maanteiden ja rautateiden solmukohtana.”

Muun muassa näin kuvaa Ylivieskaa juuri julkaistu brändikäsikirja. Käsikirjan lähtökohtana on Ylivieskan uusi strategia 2019–2030, kaupungin arvot ja visio ”Ylivieska – kasvun kaupunki”. Käsikirjan tehtävänä on juurruttaa kaupungin strategiaa sekä syventää viestintää ja markkinointia.

Merkittävien kaupunkiseutujen ainoa nousija

Ylivieskan uusi brändilupaus Kasvun ihmeitä kiteyttää kaupungin myönteisen kasvun ja kehityksen. Samalla se yhdistää kahteen sanaan toisen kokoluokan tarinat: arkisen hienot kertomukset mm. perheiden, lasten, yritysten ja luonnon kasvusta.

– Tavoitteenamme on tuoda jatkossa kaikessa viestinnässämme ja markkinoinnissamme esille Ylivieskaa sellaisena kuin se on: hyvinvoivana ja turvallisena kaupunkina, jossa on kaikki kasvun ainekset sekä tilaa pienille ja suurille ihmeille, kaupunginjohtaja Maria Sorvisto toteaa.

Sorvisto muistuttaa, että Ylivieskan myönteinen kasvu ja kehitys eivät pohjaudu vain visioon tai tavoitemielikuvaa, vaan on tosiasia, josta on vankkaa näyttöä myös tutkimuksista. Yksi esimerkki on kaupunkiverkkotutkimus viime vuodelta.

– Viimeisen 20 vuoden aikana Suomen toiminnallisesti merkittävien kaupunkiseutujen määrä on vähentynyt kuudella. Samassa ajassa merkittävien kaupunkiseutujen joukkoon on noussut vain yksi uusi: Ylivieskan seutu.

Kaupungin yhteinen voimannäyte

Käsikirjan on laatinut kaupungin brändityöryhmä kaupunginjohtajan johdolla. Myös kaupunkilaiset ovat voineet osallistua brändityöhön. Yksi kanava on ollut Tehdään Ylivieska yhdessä tutuksi -kysely, jonka vastauksia on hyödynnetty mm. kaupungin mielikuvan kiteytyksissä. Ulkopuolisena asiantuntijana brändityössä on ollut mainostoimisto Laboratorio Uleåborg.

Tavoitteena on ottaa käyttöön uuden ohjeistuksen mukaiset materiaalit ja käytänteet asteittain. Esimerkiksi kaupungin uudet internetsivut avataan syksyllä.

Tutustu uuteen brändiin osoitteessa www.ylivieska.fi/kasvunihmeitä

Lisätietoja

Maria Sorvisto, kaupunginjohtaja, p. 044 4294 210, maria.sorvisto@ylivieska.fi

Nina Savolainen, hallinnon suunnittelija, p. 040 482 8195, nina.savolainen@ylivieska.fi

Graafinen suunnittelu Statiivi | Tekninen toteutus Joki ICT | Copyright © 2014 Ylivieskan kaupunki